Jakie meble biurowe wybrać do gabinetu?

Jakie meble biurowe wybrać do gabinetu?

Prowadzisz własną działalność lub stawiasz dopiero pierwsze kroki w biznesie? Organizujesz remont w biurze lub planujesz zmianę siedziby? Sprawdź, jakich mebli do biura będziesz potrzebować. Wszystko zależy od rodzaju branży. Z naszego artykułu dowiesz się, jakie są kryteria wyboru. Jakimi cechami powinny się wyróżniać meble gabinetowe? Po czym poznać sprzęt wysokiej jakości?

W jaki sposób wybrać meble biurowe?

Najważniejszym kryterium przy wyborze mebli biurowych powinna być wygoda i zdrowie pracowników. Trzeba przy tym pamiętać o takich kwestiach jak różna budowa ciała czy preferencje. Dlatego ważne, aby szafy biurowe czy inne umeblowanie były uniwersalne. Najlepszą opcją jest modułowy sprzęt, który pozwala na regulację. Wówczas komplet cechuje się jednakową kolorystyką i projektem. Dobrze, aby krzesła czy fotele biurowe były regulowane. W przypadku krzesła biurowego ważne, aby cechowało się:

  • Regulacją – wysokości i oparcia
  • Zawierało podłokietniki i kółka
  • Oparciami – wyprofilowanymi
  • Podstawą – składającą się co najmniej z 5 ramion
  • Odpowiednim materiałem – najlepiej odpornym na uszkodzenia czy ścieranie się

Warto także zwrócić uwagę na cenę oraz dodatkowe atesty. Dobrze jest porównać oferty różnych sklepów meblarskich. Opłaca się wybrać umeblowanie, które wyróżnia się gwarancją.

Z jakich materiałów powinny być wykonane meble gabinetowe?

Głównym kryterium, jakim trzeba się kierować przy wyborze szaf czy stołów biurowych oraz innych akcesoriów jest tworzywo. Najlepiej, aby sprzęt był wyprodukowany z płyt, które cechują się atestami higieniczności oraz pochodzą od znanych producentów. W związku z tym nie należy oszczędzać, gdy niska cena nie zawsze wiąże się z jakością. Kolejnym ważnym elementem jest typ okuć. Wysokiej klasy okucia odznaczają się prawie dożywotnią gwarancją. Warto zrezygnować z na przykład krzeseł zawierających części wykonane z chromu. Z reguły są tworzone za pomocą szkodliwych dla środowiska metod. Zamiast tego warto kupić umeblowanie, które zawiera zamiennik w formie ekologicznego chromu. Zawarcie atestów oraz odporność na ścieranie wynosząca około 100 tysięcy cykli Martindale wskazują na wysokiej jakości wykonanie, podobnie jak co najmniej 3 lata gwarancji. W przypadku krzeseł i foteli powinna być 5-letnia.

Jak zaaranżować biuro?

Na wybór mebli gabinetowych czy do miejsca pracy wpływa jej charakter oraz stanowisko. Przykładowo firma księgowa nie może się obejść bez szaf biurowych umożliwiających wygodne przechowywanie dokumentów. W branży kosmetycznej natomiast przydadzą się wygodne łóżka czy stoliki z szafkami na akcesoria. Uniwersalne są jednak biurowe fotele, obrotowe krzesła oraz biurka. Przy nich pracownicy spędzają najwięcej czasu. Dobrym rozwiązaniem w przypadku biurek są modele narożne lub niewielkie, umożliwiające zaoszczędzenie miejsca. Wygoda i wytrzymałość, duża liczba szafek lub półek to podstawa. Dobrze, aby cechował się dobrym stelażem zapewniającym oparcie i stabilność. Regulowany blat oraz właściwe wyprofilowanie to dodatkowe cechy, którymi powinien się wyróżniać. Z kolei fotele i krzesła powinny być wykonane z zapewniających komfort materiałów i regulowane w prosty sposób. Nóżki do mebli czy kółka pozwolą na wygodne przenoszenie lub użytkowanie. Z kolei meble otwarte na przykład szafy czy regały z półkami umożliwią ekspozycję produktów. Nie może także zabraknąć odpowiedniego oświetlenia na przykład wiszących lamp.

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Wybór umeblowania biura należy do poważnych decyzji. Dlatego nie powinno się na nim oszczędzać. Szczególnie że stanowią symbol statusu Twojego biznesu. Jeśli zależy Ci na pozytywnym wizerunku firmy wśród klientów, wybierz wysokiej jakości krzesła czy biurka. Nie muszą być wcale drogie. Wystarczy, aby były wykonane z wytrzymałych materiałów. Sprzedawcy mebli proponują artykuły, które nawet po wielu latach użytkowania wciąż prezentują się jak nowe. Należy jednak wziąć pod uwagę wymiary pomieszczeń oraz ewentualne narażenie na zniszczenia.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.