Artykuł sponsorowany

3 mity na temat pelletu drzewnego

3 mity na temat pelletu drzewnego

Pellet drzewny to paliwo opałowe, które z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem w naszym kraju. Jego popularność powoduje jednak także to, że znaleźć można o nim wiele nieprawdziwych informacji. Dlatego też postanowiliśmy rozprawić się z 3 najczęściej powielanymi mitami o pellecie drzewnym 

Pellet drzewny jest drogi

Pierwszy mit dotyczący pelletu drzewnego związany jest z jego ceną. Wiele osób uważa go bowiem za drogi opał. Jest to jednak nieprawda. Cena pelletu drzewnego jest niższa niż wielu innych paliw opałowych, takich jak chociażby węgla. Dodatkowo jego wysoka kaloryczność, sprawia, że ogrzewanie budynków za pomocą kotłów na pellet jest ekonomicznie opłacalnym rozwiązaniem. 1 kg pelletu drzewnego jest bowiem w stanie dostarczyć nawet około 5 kWh energii cieplnej. 

Pellet drzewny jest trudny w przechowywaniu

Kolejny popularny mit dotyczący pelletu drzewnego związany jest z rzekomymi problemami z jego składowaniem. Należy jednak pamiętać, że o ile sam ten opał faktycznie występuje w postaci niewielkich granulek o długości od 5 do 40 mm oraz o średnicy równiej około 25 mm, o tyle przez jego dystrybutorów, takich jak producent pelletu DREW-STOL sprzedawany jest on w workach. Dzięki temu można go transportować w bezproblemowy sposób oraz zajmuje on niewiele miejsca podczas składowania. Zwłaszcza, jeśli opakowania z nim zostaną ułożone jedno na drugim. Dodatkowo sprzedaż pelletu w workach o pojemności wynoszącej najczęściej 15 kg lub 25 kg zapewnia mu także ochronę przed wilgocią, która mogłaby niekorzystnie wpłynąć na jego parametry opałowe.

Pellet drzewny nie jest do końca ekologiczny paliwem 

Ostatnim z powszechnie spotykanych mitów na temat pelletu jest podawanie w wątpliwość jego ekologiczności. Jednak jest on w pełni ekologicznym paliwem, ponieważ wytwarzany jest z odnawialnych surowców, takich jak trociny, wióry i inne odpady drzewne. Jego forma granulatu powstaje natomiast bez zastosowania żadnych spoiw poprzez prasowanie surowców pod wysokim ciśnieniem. Dodatkowo pellet podczas jego spalania emituje do atmosfery mniej szkodliwych zanieczyszczeń niż inne paliwa opałowe, takie jak węgiel czy klasyczne drewno. Z kolei popiół powstający po jego spaleniu może być z powodzeniem wykorzystywany jako organiczny nawóz do roślin.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.